Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

  • Wanneer start mijn abonnement?

    Nadat u een abonnement heeft aangevraagd ontvangt u direct een e-mail met inloggegevens. Hiermee kunt u inloggen op de website en de digitale krant lezen in de Meppeler Courant-app.

    Intussen verwerken wij de aanvraag in ons systeem. We streven er naar dit binnen 3 werkdagen te doen. Zodra uw abonnement definitief is verwerkt ontvangt u van ons een een bevestiging per e-mail of brief. Vanaf dat moment kunt u ook de papieren krant verwachten (indien van toepassing).

  • Stopt mijn proefabonnement automatisch?

    Ja. Een proefabonnement wordt altijd voor een bepaalde periode afgesloten. Wanneer die periode is afgelopen, stopt het proefabonnement automatisch. Wanneer het proefabonnement bijna afloopt ontvangt u bericht van ons met een aanbod voor een doorlopend abonnement. Meer hierover kunt u lezen in de volledige voorwaarden.

  • Is er ook een app voor mijn telefoon of tablet?

    Jazeker! Met de app Meppeler Courant heeft u toegang tot de digitale krant op uw tablet en smartphone. De digitale krant is een kopie van de papieren krant waarbij u kunt inzoomen op artikelen en foto's. Lees hier meer over onze digitale producten

  • Wat is jullie verspreidgebied?

    De Meppeler Courant wordt verspreid in de gemeente Meppel en delen van de gemeenten Staphorst, De Wolden, Westerveld en Steenwijkerland. Het is mogelijk om een abonnement met krant af te sluiten indien u buiten het verspreidgebied woont. In dat geval wordt de krant per post verstuurd, waardoor u deze minimaal één dag later ontvangt. Hiervoor worden portokosten gerekend. Mocht blijken dat u buiten het verspreidgebied woont nemen wij altijd contact met u op voor een passende oplossing.

    Voor proefabonnementen is helaas geen bezorging buiten het verspreidgebied mogelijk. Wel kunt u natuurlijk een proefabonnement met digitale krant afsluiten.

  • Stopt mijn doorlopende abonnement automatisch?

    Nee, een doorlopend abonnement geldt tot wederopzegging. Een opzegging moet minimaal één maand voor het verstrijken van de lopende betaalperiode bij ons binnen zijn. Meer informatie hierover vindt u in de voorwaarden.

  • Kan de prijs van het abonnement zomaar aangepast worden?

    Nee. Voor de eerst overeengekomen abonnementsperiode geldt het tarief zoals op deze website staat vermeld. Na deze periode behoudt de Meppeler Courant zich het recht voor om het abonnementstarief te wijzigen. Indien u het niet eens bent met een prijsaanpassing, heeft u het recht het abonnement te beëindigen met een opzegtermijn van één maand. Lees meer hierover in de volledige voorwaarden.

  • Hoe kan ik een abonnement beëindigen?

    Wilt u uw abonnement opzeggen? Dat kan, met een opzegtermijn van één maand. Het abonnement kunt u opzeggen door een e-mail of brief te sturen of door uw opzegging telefonisch door te geven. Lees meer informatie in de volledige voorwaarden.

  • Staat uw vraag er niet bij?

    Ga naar onze uitgebreide servicedesk op meppelercourant.nl/service of bel ons op 088-800 2071 (lokaal tarief)

  • Wat zijn de abonnementsvoorwaarden?

    Lees hier onze abonnementsvoorwaarden.